Inlägg om lite allt möjligt. Behövs det rubrik då?

Hinner aldrig skriva nuförtiden, beroede på lite olika saker. Som till exempel:
  • Föräldramöte på dagis plus jobbat sent
  • Obekvämt som satan att sitta vid datorn när den är på denna lilla byrå (Ni håller väl tummarna för huset?)
  • Både "Desperate housewives" och "Grey's anatomy" denna vecka
  • Plus att jag snart läst ut denna lilla spännande pärla till bok, som äntligen kommit ut:
  • Rättat prov. I love rätta prov (Kanske är jag lite knäpp. Eller älskar alla lärare att rätta prov?) Det är så kul att se hur de klarat sig, de små liven (Får man kalla tuffa tonåringar De små liven? Jo, det får man nog. Men kanske inte så att de hör?) Ännu roligare är att läsa deras utvärderingar. Det är allt från "Tråkigt. All matte är tråkigt" till "Det var skitkul!" Roligast var att "Tråkigt. All matte är tråkigt"- eleven var ett poäng från VG, och sken som en om inte sol så åtminstone "Så nära en sol man kan komma som sur tonåring" när jag berättade det.
  • Packat ikväll plus måste packa resten imorgon när tvätten torkat. Åker till Borlänge i helgen för 80- års kalas hos mormor (Som fyller år samma dag som mig. Eller rättare sagt fyller jag år samma dag som henne. Hon kom ju faktiskt först)
  • Mormor som hämtat sig hyfsat från sin stroke
  • Ska bli en mysig helg. Tänkte också hinna med en sväng till Kupolen, och på lördag ska vi sova hos Niklas och barnen (svägerskan K ska på shoppingresa, det lyxot)
  • Fast nu kom jag ifrån ämnet. Vad skrev jag om?
  • Äh, strunt samma. Nu har mina ben somnat, så jag måste resa på mig. Ska läsa klart boken, har bara ungefär tjugo sidor kvar
  • Spännande, spännande. Har ni inte läst boken än, så KÖÖÖÖÖÖP
  • Ha en bra helg, folks!

Kommentarer
Postat av: Janina

Jag gillar också att rätta prov, i alla fall tills det kommer någon elev vars resultat jag blir besviken på. Jag brukar kalla mina elever 16-20 år för "mina små barn", så de hör det. Så "de små liven" är nog inte så farligt! Ha en trevlig helg!

2009-10-02 @ 13:49:48
Postat av: Elena

Ååh bloggar du fortfarande! Kom att tänka på dig alldeles nyss, bara sådär :) Hur är allt? Hur mår du och barnen och vad händer i livet? Och NÄR kommer du och hälsar på igen? Kram!

2009-10-03 @ 09:43:12
URL: http://meny.nu/bloggar/elenalovholmeriksson
Postat av: Elena

Eller, bara sådär var det ju inte. Kom på att jag bloggade om dig igår, haha. Jag börjar bli gammal, glömmer saker. Jobbigt.

2009-10-03 @ 09:44:07
URL: http://meny.nu/bloggar/elenalovholmeriksson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0