Inget husköp idag, nej

Efter jobbet hämtade jag barnen på dagis och fritids, och sedan åkte vi på visning på det här huset.

Vi gick in, tittade oss omkring, gick upp, tittade oss omkring, gick ut igen. Allt som allt tog det fem minuter. Kanske sju om man räknar in småpratet med mäklaren i köket (jag) plus påskäggsgodisätning (Barnen). Gulligt hus, men oh my God vad mycket att göra. Dessutom luktade det otroligt äckligt där inne. Någon slags blandning av rökning inomhus i trettio år, oduschad människa samt diffus mögellukt. Badrummet på övervåningen vågade jag inte ens titta in i.

Igår såg jag först "Arga snickaren" och efter det "Fuskbyggarna", båda med utbyggnaden from hell som tema.

Så ett otroligt bra hus att INTE köpa och bygga ut. Skulle jag vilja säga. När vi åkte stod det folk på balkongen och inspekterade panelen, och aldrig har jag känt så starkt att det här är ett hus för någon annan. Någon som glatt byter panel, drar om el, bygger ut samt renoverar på dagarna. Kanske även letar mögel emellanåt?

Vår husjakt går vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0