Lite som Kelly i "Våra värsta år"

(I ett avsnitt pluggade hon till en frågesport, bara det att för varje kunskap som kom in i hjärnan åkte en annan ut)

Själv har jag hanterat min maximum brain overload- vecka bra, tycker jag. Jobb fixat. Barn lämnade (Jonas har varit borta med jobbet hela veckan). Gympakläder och matsäck blev nerpackade ordentligt. Nationella provet idag för mina finingar till elever gick riktigt bra. Har redan hunnit rätta en hel del, och segervisst höjt min hand i ett "YES!" när de presterat så bra som jag hoppades att det skulle göra.

Lagat mat, fixat, följt viktiga TV- program (Som i tisdags. Oh, lovely tisdagar).

Dock hade jag glömt Leos sista fyra sista siffror i personnumret när jag skulle fylla i sommarlovsledighets- lappen till dagis tidigare ikväll. Inte ens när jag kollade upp det kom jag ihåg att jag kommit ihåg det (Hängde ni med?), utan tänkte bara "Jaha, ja. Där ser man".

Och Stellas matteläxa är spårlöst försvunnen, så i morgon måste jag följa med henne in och skamset fråga fröken om en ny kopia som hon hinner göra innan det ringer in.

Å andra sidan läste jag en lång bok som godnatt- saga. Med inlevelse. Stella lyssnade också, trots att hon läser själv som ett rinnande vatten.

Tar ut bortslarvade matteläxor och afasi- drabbade personnummer. Visst?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0