NP

Jag är i stort sett färdigrättad (Jag vet! Rättat nationella provet inom några dagar. I am freakin Blixten Mc Rättning), och dessutom är jag oh så nöjd med deras resultat. Egentligen bryr jag mig inte om betyg, men känslan av att veta att elever har kämpat och arbetat, och sedan skriver sitt absoluta max på det nationella provet...

Gör att man blir en smula religiös. Faktiskt.

Jag har inte sammanställt alla MVG- solar än, men det ser bra ut. Det gör det.

(Elev, dagen innan C- delen: Vad gör du om vi skriver noll poäng i morgon? Tar du pension då?
Jag: Ha ha, ja, kanske det. Eller så tar jag jobb på IV, så ses vi på mattelektionerna där.

Fast det behövdes inte, för de skrev långt ifrån noll poäng. Kanske skrev de bra av rena förskräckelsen inför hotet att ha mig ett år till? He he)

Dock. Det nationella provet är en smula läskigt. Vad gör man om eleverna skriver katastrofdåligt, liksom? Bryter ihop och kommer igen? Söker jobb på Hemköp? Blir arg och skäller "Amen har ni inte lärt er NÅGONTING"? Eller vad?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0