Onsdagsfavvo

Egentligen kan jag aldrig kolla på TV klockan åtta för att det är mitt i barnnattning, men på onsdagar är Jonas hemma och kan natta Leo. Därför fick jag för flera veckor sedan den geniala idéen att jag och Stella faktiskt kan titta på saker tillsammans, som båda vill se.

Så numera har vi onsdagsritualen att se "Arga snickaren" ihop.

Underbart program. Inte helt barnvänligt med allt svärande, kanske, men förutom det. Och vilken livskunskap sen! Inga verktyg på golvet, det är värt att kämpa, och sista men inte minst, oh så fint och roligt det är när det blir klart. Idag var det ett par i fint, nybyggt skärgårdshus som fick det sista åtgärdat och sedan kunde flytta in. Kamin och havsutsikt. Hå hå ja ja. Själv har jag pyttesovrum, barn som delar rum och fula tapeter i trappen.

Men en vacker dag! Så har vi vårt hus. Utan en arg snickare, men med fina tapeter, lister på plats samt en öppen spis. Just denna öppna spis känner jag starkt för. En vacker dag, mina vänner. En vacker dag...

Kommentarer
Postat av: dannie

Men sen är arga snickaren lite ögongodis också, mmmumma. Skulle inte ha något emot att han kom hem och skällde lite på mig i min minihyresetta på 28 kvadrat.

2010-04-29 @ 06:19:14
URL: http://dannie.blogg.se/
Postat av: Maria

Dannie. JA! Jag vet. Jag har också honom honom som en hemlig crush. Fast mest som husrenoveringsgud... Det roliga är att jag ser honom som ett seriöst inslag i mina husköpar- planer. Lite som att vi köper hus, han och hans crew kommer, swisch swosch så har vi ett snyggt hus.



För så funkar det ju. Eller hur? =)

2010-04-29 @ 19:15:08
URL: http://babydarling.blogg.se/
Postat av: dannie

Han är lite sådär 90-talssnygg, lite som old school Brad Pitt eller något. Ni får köpa er ett riktigt ruckel och bryta ihop väldigt snabbt så kommer snickaren på sin vita häst och räddar er. Good luck!

2010-04-29 @ 21:16:04
URL: http://dannie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0