All work but a little play

Men jag jobbar inte bara. Oh nej. I eftermiddags satt jag till exempel på en solstol ute i solen från klockan halv två tills det var dags att gå in och laga middag. Hann med att läsa ut en hel bok, gjorde jag också. Den här:



Lika bra som de övriga två. Dagens boktips!

På förmiddagen var jag dock vid huset och spacklade. Spackel for President. Det har varit så himla fiffigt i helgen att min lillebror har varit här och byggt innertak medan jag och barnen varit barnvakt åt sötaste brorsonen Simon, 3 år. Har varit på fotbollsmatch (Stellas), köpt glass på Konsum samt badat i iskallt vatten i vattenslangen då vi höll på att dö av värmeslag igår eftermidddag. Fin arbetsfördelning, visst?

Fast i morse var det också himla nice att lämna alla barn (Stellas grannkompis sov även över. Finns det hjärtrum etc) med brorsan för att åka och jobba i huset några timmar, och sedan komma hem till lagad lunch.

Så tusen och åter tusen tack för takbygge och barnvaktande, snälle lillebror!

Kommentarer
Postat av: Fia

Lyckad terminsstart?

2010-08-20 @ 20:25:05
URL: http://neverkeso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0