Me and the kids

Jonas har haft sin jobbar- hela- helgen- helg, som han har ungefär var fjärde vecka, så det har bara varit jag och barnen hela helgen.

Men åh så mysigt vi haft. Badat. Bastat. Shoppat chips, ostbågar och godis. Ätit spontanmiddag hos dagisbästisfamiljen. Kört hem i mörkret. Sett på Melodifestivalen ihop, alla tre tätt ihop i soffan med mig i mitten.

Leo somnade strax efter nio, men hann heja på rumptjejen ("A place to stay" med Jenny Silver) (Fast han kom på i numret efter att "Mamma, man kan säga att alla tjejer är rumptjejer") innan ögonen föll ihop på honom. Tror att han blev sur att hon inte gick vidare, så då tyckte han att det var lika bra att sova istället. Man blir dessutom trött av att vara i en simhall hela eftermiddagen.

Idag har vi byggt snökoja i trädgården och ätit våfflor till middag. Bland annat. Eller OK, ska man nogräknad var det Stella och hennes två kompisar som byggde snökoja medan jag stog och solade mig, men det låter bättre att säga att jag byggde snökoja med barnen. Visst?

Annat som hänt i helgen är att de tagit ut allt från badrummet, och nu väntar vi på onsdagen då mattläggaren kommer. Jäklar vad skönt att få tillbaka badrummet igen, och dessutom ett fint och fräscht sådant. Ett litet minus i sammanhanget är att värmepannan nu står i hallen och låter med ungefär samma decibel som den mest högljudda dammsugaren i Världen, men vad tusan. Ska man ha det fint och nyrenoverat i badrummet får man lida pin, eller hur nu ordspråket lyder.

Rolig kommentarer från igår kväll:

Reklam för "Män som hatar kvinnor" innan Melodifstivalen.
Leo: Är det "Häxan Surtant?"

(Fnissar åt detta än, men OK, det kanske bara är barnets föräldrar som tycker sådant här är roligt. Och eventuellt även annat löst folk som någon gång sett "Häxan Surtant")


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0