Varje dag föds en lärare. Använd kondom

(Mina nior håller på med tröjbeställningar och röstar på tryck. Denna är väl lite rolig, va?)

Jag och två kollegor satt på lunchen och diskuterade gamla högstadielärare vi minns, och kom på att de flesta faktiskt var himla skumma. Detta skrattade vi gott åt, tills vi kom på att vi ju faktiskt också är högstadielärare.

?

Vaddå, skulle vi vara skumma? Efter lite mer diskussion kom vi på att man nog måste vara en aning koko för att jobba och stå ut med läraryrket år efter år. Roligast är om man själv går runt och tänker "Amen gud så HÄRLIG jag är" och sedan träffar på en gammal elev tio år senare som säger "Alltså, vi tyckte att du var helt störd, om jag ska vara ärlig".

I mitt arbetslag jobbar några riktiga trotjänare, sådana som haft elevernas föräldrar som elever, och de är så himla BRA. Riktiga klippor. De har sett allt, hört allt, varit med om allt, och ändå älskar de ungarna och ser det fortfarande som en ynnest att få lära dem engelska och tyska (Eller annat ämne, alla skolor har sina klippor till trotjänare).

(Alla skolor har sina dinosaurier också, men det är en annan historia)

Minns ni era högstadielärare? Vilka var värst? Bäst?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0