Housezilla*

Vi har ett hus!

Helt galet. Men ack så roligt. Sista semesterveckan tillbringar vi således att dra tapeter, spackla, tapetsera. Dra heltäckningsmatta. Svära över sjögrästapeten from hell. Osv osv. Det roliga är att trots att jag egentligen är totalt ohändig så kan jag faktiskt mer än jag tror. Det gäller bara att våga. Dessutom hör jag hela tiden "Arga snickarens" röst i huvudet ("Man måste STÄDA!", "INGA verktyg på golvet har jag sagt" eller "Det viktigaste är att ha en plan"), så det här ska nog gå bra.

With a little help from my friends. Som K som drog tapeter med mig, K's snälla kompis A med slipmaskinen modell lyx samt A och C som tapetserar i veckan. Mamma som kommer på onsdag samt var barnvakt igår. Min lillebror som hjälper oss med ett innertak.

Plus vi själva, som räknar med att vara i huset varje dag till nästa söndag. Just nu är till exempel Jonas där och bredspacklar Stellas rum (På min hatlista: Strukturtapeter) och räknar med att vara klar... Tja? I natt någon gång. My hero.

Och huset! Så fantastiskt stort och fint. Ska önska mig en kamera i present (Den gamla dog för typ ett år sedan. Om ni undrar varför ni aldrig få se bilder längre?) och visa er underverket.

Nu: Gå ner och relaxa framför TV'n

* = istället för Bridezilla. Galningar som beställer specialdesignat toalettpapper till sitt bröllop har jag numera större förståelse för. Själv är jag alldeles uppfylld av vilka duschväggar vi ska ha, mått på ny soffa, vilka sorts lampor vi ska ha i matsalen samt huruvida hallen eller sovrummet ska tapetseras först. Dessutom tror jag, på fullt allvar, att jag skulle kunna klara av att lägga klinkers i nya hallen själv. Flytspackel? Bring it on! Det står väl på paketet hur man ska göra?!

Eller så lägger vi in en stor hallmatta i lilla hallen istället... Så kan man också göra.



Hej lilla älsklingstapeten! Snart ses vi. Jag förstår att du har längtat efter mig lika mycket som jag längtat efter dig. Som tröst efter den långa väntetiden (Något år, sådär...) kan jag berätta att jag funderar på att inte bara ha dig på väggen bakom TV'n, utan även på en vägg i lilla hallen. Så jäkla snyggt! Vad tror du?

Vilken idiot pratar med tapeter?! Undrar ni. Housezillas gör. Säger jag.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Åh vad kul ni verkar ha!!! Jag och Alma kommer på tisdag. Fredrik vill stanna hemma och måla garage...

Kram

2010-08-01 @ 22:23:49
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0