Roadtrip igen

I torsdags åkte jag och barnen till dagisbästisfamiljens sommarstuga, och kom hem ikväll. Har haft det superhärligt. Mammor och lekande barn. Sommarstuga med sjöutsikt från altanen. Våfflor, glass och färska jordgubbar från jordgubbsodlaren i gården bredvid. Handdiskning med kvällssol i ansiktet och P3 på radion. Mulle Meck, Åhlénsshopping och havsbad. Ännu mer havsbad. Rödvin när barnen somnat.

Ack ja.

Vem behöver Gotland och Ibiza när man kan få Norrtälje och Hudiksvall, liksom?

Men nu blir det budget i några dagar. Jag har (Och nu överdriver jag inte. Jag ringde telefonbanken i eftermiddags) tolv kronor på kontot. Om inte dagisbästismamman hade haft kontanter hade jag fortfarande stått på McDonalds i Hudiksvall och skämts.

Förhoppningsvis har Jonas pengar så att vi har bensin så det räcker till Borlänge på onsdag (Ännu mer roadtrip! Älskar't). Till middag i morgon kanske vi kan äta en förpackning nudlar jag fick på Skolforum ihop med en matlåda som reklam för Lärarnas Riksförbund?

Usch. Hatar att vara pank. Men älskar att vi köpt hus. Bara lagfart och pantbrev är betalda, och vi fått kontantinsatsen från vår husförsäljning, så är vi på banan igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0