Empty rooms

Helgen närmar sig och på lördag är det ingen Melodifestival.

Känns en aning tomt. Konstigt. Sorgligt. Vad finns det nu att se fram emot?

Fast sedan tänker jag våren, livet, barnen, sambon, trädgården, börja använda de vita Conversen, skolavslutningen (Åh så fint men ändå så ledsamt, kommer att sakna mina nior massor), påsken, Irland, sommaren, huset? (Eller inget hus. Bor nog kvar här i all evighet och förlorar budgivning efter budgivning amen), jeansshortsen, tulpaner, jobbet, nya dvd- boxar, vänner, solsken, Bacardi breezer, gräs och hav.

Så jag går vidare i livet. Oh yes. Har jag förresten berättat om Irland? Jag och några kollegor ska åka till Irland i fem dagar efter skolavslutningen för våra lärarkandidatspengar. Fantastiskt roligt ska det bli. Irland, liksom! Fränt. Dessutom blir det en After terminswork som heter duga, att sitta på en irländsk pub och skåla med jobbarkompisar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0