En smula mattenördigt men det bjuder jag på

Konferensen! Oh så bra den var. Den hette "Underbar matematik" och bjöd på allt från inspirerande föreläsning om matematikens underbara värld till tjusningen med bråk till hur man bäst utvecklar elever med särskilda förmågor inom matematik till dyskalkyli till roliga övningar om funktioner (Just funktioner är min personliga favorit inom matematiken) till laborativ matematik med en helt otroligt rolig farbror till föreläsare.

Kort sagt. Fantastiskt!

Och hotellfrukost fick vi också. Jag åkte med en rolig tjej från en annan skola (en av mina favvo- mattekollegor inom kommunen, faktiskt) och efter att föreläsningarna slutade i torsdags hann vi gå en sväng på stan. Jag powershoppade fleecebyxor till Leo, en klänning/ tröja till Stella plus världens härligaste hemmamys- tröja till mig. Sedan åt vi på McDonalds, drack ett glas vin i hotelllbaren (Classy!) samt hängde på hotellrummet och såg på TV.

Very nice.

Fler konferenser åt folket.


Kommentarer
Postat av: Sandra Arnborg

Hej!



Hittade precis ditt blogginlägg från konferensen Underbar Matematik! Jätteroligt att du tyckte konferensen var bra!!



mvh

sandra,

Skolporten

2010-12-09 @ 15:37:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0