Bra händighets- och förhållandemätare:

Att skruva upp saker.

Jag minns när vi bodde på Lagerlöfsgatan i Uppsala. Jag och Jonas skulle skruva upp två långa Lackhyllor från IKEA i vårt sovrum, så att det blev en enda lång, och jag tror ta mig tusan vi höll på i tre timmar. Vi skilde oss nästan på kuppen, plus att den där jäkla hyllan blev några millimeter fel. Så där som att man störde sig på det varenda gång man skulle gå och lägga sig.

När vi flyttade och tog ner hyllorna blev det fula hål i väggen, så Uppsalahem beordrade oss att spackla och måla igen. Så kan det gå.

Nyss skruvade vi upp ny fönsterbräda i vårt sovrum plus massa krokar i hallen. På typ en timme. En helt vanlig torsdagskväll. Bara så där!

Jonas dessutom hoppandes på kryckor.

Det tar sig, visst?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0