Lördag deluxe

Sovmorgon till kvart över åtta. Dottern på sleepover hos kompis, sonen tittandes på Bolibompa. Mys med mannen i sängen. Lyxfrukost med kaffe, ägg, hembakat bröd och yoghurt.

Promenad till bibblan med Leo och lämna tillbaka böcker. (En av alla fördelar med att bo i city. Biblioteket fem minuter bort)

Hämta dotter. Hämta kompis. Hämta man och son. Samtidigt som Trackslistan är på radio. Oh the Livskvalitet. Åka till badhus. Bada, leka, basta.

Åka hem. Lämna man och son, behålla dotter och kompis. Åka till Ica och köpa mjölk, ägg, sallad samt typ tusen kilo chips och godis.

Åka hem. Hemgjord pizza, värmeljus, Bolibompa och läsa Aftonbladet i lugn och ro. Fångarna på Fortet och chips. Dotterns kompis sover över.

Mannen eldar. (När folk frågar: "Men är det inte jobbigt att elda med ved?!" svarar jag "Oh nej. Det går så bra, så bra. Fast det är klart. Jonas eldar typ nio gånger av tio". Eller är det nittionio gånger av hundra?

Fast jag eldade igår. Det gjorde jag.

Nu sover barn sött och jag tänkte ta ett glas vin och läsa ikapp bloggar. Lovely lördag!

Och snart är det tisdag igen. Och jag är ledig! Ursäkta att jag upprepar mig, men detta pluggliv. Fucking fabulous.

Och er lördag? Nöjda? Inte nöjda?

Ha det bra, alla Fina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0