Hemmafix

Har en nästintill sjuklig craving för tillfället att fixa till huset lite mer. Vi har ju renoverat i stort sett färdigt, och allt nödvändigt (Möbler, gardiner, etc) är på plats, men allt annat!

Snittblommor. Tänk snittblomor! Har sett en jättesnygg blomma i ett inredningsreportage i "Family Living". Det är liksom gröna växtbollar, fast på stjälkar i en vas. Om ni fattar? Faktiskt har jag en sådan hang- up på denna växtboll att jag inte ger mig förrän jag hittar den. Har inte den blekaste aning vad den heter, men jag SKA hitta den. Om det så är det sista jag gör.

Övriga saker jag har hang- ups på är:
  • Slagbord till köket
  • IKEA's Maskroslampa (Mindre modellen) till matsalsbordet
  • Stringhylle- kopia från MIO till vinkeldelen av vardagsrummet. Alla mina pocketböcker ligger fortfarande i kartonger i källaren
  • Någon slags vitrinskåp/ glasdörr/ vinhylle- variant av ett väggskåp i köket mellan fönstrena, ovanför långa köksbänken
Dock behöver vi även renovera andra badrummet (Även kallat fulbadrummet i vår familj. Och ni som sett det vet att det verkligen ÄR fulbadrummet. Eventuellt det fulaste i hela Sverige. Kanske ska mejla de där Simon och Thomas?) så i dagsläget står det

Badrum- Snittblommor: 1-0

Eller så vinner jag några miljoner på Triss.

Har även typ lovat barnen att vi ska åka till Kolmården i sommar. Pengar? Ho ho?

I sammanhanget är det kanske inte det smartaste att gå ner lite i lön i ett år på grund av att jag pluggar halvtid, men oh my God så roligt och fantastiskt och lärorikt det är att läsa Specialpedagogik. Och pengar är inte allt. Det är det inte. Dessutom är jag jätteglad att jag tog chansen, för från och med nästa vår får man bara läsa Lärarlyftet om man behöver läsa in något för sin lärarlegitimation.

Nu: Stoppa in mer ved i öppna spisen (Ha! Har kommit på att jag kan elda där istället för i källaren. Är nu uppe i 17,7 grader. Det var 14 när vi kom hem...) och kolla Bolibompa med Leo. Stella är hos en kompis. Hon flydde kölden. Smart. God mat skulle hon få också, det lyxot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0