Namn

En av alla tio miljarder bra saker med att ha barn, är att man varje dag får läsa barnböcker. Kvällens godnattbok var "Ronny och Julia klär ut sig", bra och rolig och med ett fint budskap (Det är bättre att bestämma tillsammans än att bli osams) Roligt dessutom att Ronnys lillebror heter Newton. Hedervärt att de döper en liten gullig kille till Ronny och försöker rentvå namnets kriminella stämpel, men hur tänkte de sen?!

Författare 1: OK. Nu har vi namnet Ronny bestämt
Författare 2: Ja, fy fan vilket bra namn, alltså. Ronny. Klockers. Det namnet behöver upprättelse, det är då ett som är säkert.
Författare 2: Precis. Men hans lillebror, då? Vad ska han heta?
Författare 1: Hmm...Få se...Det ska ju passa ihop med Ronny...
Författare 2: Ja...Ronny och...?? Vad skulle du döpa din nästa unge till om den första hette Ronny?
Författare 1: Tja, jag har ju alltid tyckt att Newton är ett fint namn...
Författare 2: JAAA! Där har vi det! Ronny och Newton! Suveränt!
Författare 1: Yes! Ronny och Newton. De perfekta syskonnamnen!

Fint tänkt, tycker jag. Tänk om alla bokhjältar skulle heta Oscar och Emma, hur tråkigt skulle inte det vara. Heja Newton!

I övrigt vill jag ta tillfället i akt att påminna att jag paxat namnet Alice. Bara så att ingen har fått några idéer?

Kommentarer
Postat av: krillanthegreatest.blogg.se

och jag har paxat Alva! hmm hur ska det gå till när jag ska gifta mig med mig själv?

2008-01-13 @ 21:16:22
Postat av: Maria

Alva är jättefint!! Min kompis fick en liten Alma i höstas, det är också världens sötaste namn

2008-01-13 @ 21:42:06
URL: http://babydarling.blogg.se
Postat av: F

Mellandotterns pojkvän heter Ronny. Gissa om han har blivit ställd mot väggen otaliga gånger!

2008-01-14 @ 09:16:10
URL: http://neverkeso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0